torsdag 9 april 2009

Ensam kvar

Nu sitter jag här själv på min praktikplats. Alla andra har gått hem och jag sitter och väntar på att vara med på en Skärtorsdagsmässa. Det ska bli roligt. Det är roligt med praktik överhuvudtaget men GUD så trött jag blir. I morse höll jag på att missa att gå upp. Det kan i och för sig också ha att göra med att vi var på Jeff Dunham igår. Han började åtta och höll på i 2,5 timme. Otroligt! Jag trodde att det skulle vara mycket gammalt material men det var det inte. Han hade läst in sig bra på Sverige också så det gjorde det hela ännu roligare. Lite igenkänningshumor trots allt. Innan dess var jag och Blivande prostinnan på Maria utställningen på Historiska museumet. Det var en intressant utställning men inte så pass modern som jag kanske trodde. Men som pojkvännen sa, det heter ju HISTORISKA museumet, kanske borde gett mig en hint....
Imorgon ska jag predika på långfredagsgudstjänsten och har precis mailat min predikan till pojkvännen för hjälp med utskriften. Fick idag förklarat för mig av ett par damer att det inte är bra när prästen inte använder sig av predikstolen för sin predikan så jag måste väl pallra mig upp i den imorgon. Hej och hå!

Inga kommentarer: