onsdag 1 april 2009

Jag tog språnget

Jag har gjort det! Jag tog språnget jag inte vågat ta förut. I den församling jag nu gör praktik bor min syster. Den äldsta, den jag inte har haft någon kontakt med under hela mitt liv mer eller mindre. Senaste vi sågs var på pappas begravning. Idag när jag pratade med min handledare föll det sig så att jag var tvungen att på något sätt förklara det hela och det blev så konstigt. När jag kom hem gick jag in på "Hitta" och sökte på hennes namn. Hennes namn dök bara upp där med karta och två nummer. Ett hem och ett till mobilen. Jag satt en stund och tittade på numret och sen gjorde jag det! Jag skickade ett sms. Sen lämnade jag mobilen en stund eftersom jag visste att jag inte skulle våga svara om hon ringde. Det gjorde hon inte men hon smsade tillbaka. Hon ville också ses. Nu är bara frågan, vad gör jag nu?????

3 kommentarer:

Ögonblink sa...

Nu svarar du henne och bestämmer en plats och tid =)

Du, vilken församling gör du praktik i nu? Jag blev ju jättenyfiken vem du träffat från mitt gamla liv innanför kyrkomurarna =) Och vem var det på bilden?

Emelie sa...

Vad härligt! Du är modig du. Jag håller på dig, alltid alltid!

Kram!

Fru Hanger sa...

Bra gjort! Klart ni ska ses. Det värsta som kan hända är att ni fullkomligt avskyr varandra och då behöver ni inte ses igen. Troligen blir det inte alls så illa och kanske har ni riktigt trevligt.

KRAM!