måndag 6 december 2010

Shopping enligt mig

Jag har vissa saker som jag inte har problem med att spontanshoppa. Kläder och böcker ligger definitivt högt på den listan. Helt plötsligt har jag med mig några av dem hem utan att jag riktigt vet hur... Jag kan vara lite mer impulsiv än vad sambon är när det gäller inköp. Exempelvis när det gällde bilen, jag hade nog kunnat slå till på en gång. När vi köpte lägenheten hade jag nästan bestämt mig för den vi bor i innan vi var hos mäklaren. Men det berodde nog mycket på att det är en nyproduktion och det inte fanns något att titta på. Annars har jag kunnat tro att jag skulle älska lägenheter och sen när vi tittat på den har jag ändrat mig.
Men det finns verkligen vissa saker som jag inte tycker att man spontanhandlar. Det är framförallt levande saker! Typ djur. Man handlar inte något som är beroende av en för långt tid framöver. Det är ett stort ansvar att ta hand om en levande varelse. Jag anser att det är ett långt åtagande.
Så spontanhandla inte djur!

Inga kommentarer: