tisdag 28 december 2010

Bridezilla!

Jag har blivit bridezilla tror jag. Fast det är ju ganska nära inpå bröllopet så jag kanske kan få bli lite av en bridezilla. Det händer ju på fredag! Jag förstår faktiskt inte att det är så nära. För idag är det tisdag. Herregud! Sen hjälper det inte riktigt att jag är tokförkyld och hade feber igår och förrgår. Idag verkar den ha gått över. Halsbrännan däremot är fortfarande här. Jag snuvar och funderar.
Idag klistrade jag dekorationer på programomslagen. Det blev lim och glitter överallt! Verkligen överallt... Funderingarna över var vi ska skriva ut programmen pågår också. Jag funderar starkt på att åka till jobbet imorgon bara för att och skriva ut dem. Det är smidigt eftersom jag vet att det går och jag kan lägga lite pengar i kopieringsburken. Kanske vi kan låna lite barnstolar också. Tydligen fanns det tillräckligt många kaffekannor i lokalen. Däremot borde vi köpa ett skötbordsunderlägg. Ett sånt där man kan lägga lite var som helst. Vi ska ju ändå ha ett sådant sen till Ärtan så det spelar ju ingen roll om vi köper det nu eller om sex veckor. (Ja, jag vet det är åtta veckor kvar men det kan ju vara bra att ha i förväg)
Sen hoppas jag verkligen att sambon har pratat med cateringen idag för att prata om vårt lilla ugnproblem. Vi måste också göra lite stödköp på systembolaget imorgon. Men med febern borta kan jag ju hjälpa till.
Förkylningen har gjort att jag missade min ansiktsbehandling med massage också vilket nästan får mig att gråta blod. Jag hade verkligen verkligen velat göra det innan bröllopet. Nå så blev det inte. Jag skulle ju också åkt söder över för lite välbehövt häng med finingar samt hämtat servetter och ljuslyktor. Servetterna och ljuslyktorna kommer upp torsdagkväll men jag vet inte riktigt hur vi tänkt att det ska lösa sig. Kanske kan cateringen hjälpa oss med det?
Jag ser så oerhört mycket framemot fredag och jag ser framförallt framemot att vara gift med min fine sambo men det ska bli intressant att se hur allt löser sig!

Inga kommentarer: