söndag 19 december 2010

Pinsamma musikminnen

Jag har de senaste dagarna funderat kring min musiksmak. Inför bröllopet har vi bett våra gäster att skicka tre sånger som de vill att vi ska spela under festen. Jag skickade in mina sånger också. Fast jag vet inte, jag kanske vill ha fler. Får man önska fler som brud? Jag sitter numera på Youtube på vägen till och från jobbet och kollar in fina gamla videos till gamla favoriter. Det är konstigt att jag fortfarande går igång på en massa 80-talsmusik. Det är som Prousts Madeleinekakor skulle jag tro... Jag känner igen mig och känner mig trygg.
Men att se dessa gamla videos är också väldigt roligt. På den tiden var man ute efter att berätta en historia med videon på ett helt annat sätt än idag då vi får se olika lättklädda tjejer skaka rumpan oavsett vad det är för sångare. Ta bara AHA:s video till "Take on me" som är serietecknad och på riktigt om vartannat. En av de sämre jag har sett på mina resor tänkte jag bjuda på här. Själva låten är bra men videon är fruktansvärt mansgrisig. Här får ni ett pinsamt musikminne av mig.


Inga kommentarer: