fredag 10 december 2010

Jourpräst

För ett tag sedan satt jag jourhavande präst. Innan tyckte jag att det skulle bli ganska läskigt. Jag såg inte alls framemot det och hanterade det på det mogna sättet att jag gnällde till sambon och sa "vill inte vill inte vill inte". Han muntrade dock upp mig och sa att han är ju vaken på nätterna så det var bara att ringa honom med jämna mellanrum. Jag var också lite bekymrad över hur jag skulle lyckas hålla mig vaken. Jag sov någon timme innan så det gick okej men jag kan inte påstå att jag var pigg.
När det hela väl började flöt det dock på och det var inte så läskigt som jag hade trott. Jag var visserligen helt slut efteråt men det är ju inte så konstigt, klockan var betydligt senare än vad jag brukar gå och lägga mig.
Det hela gick helt enkelt över förväntan men jag behöver inte göra mitt senare pass som jag skulle ha gjort efter nyår eftersom graviditeten gör det nästintill omöjligt för mig att vara vaken. Får kanske göra det hela mera sen när jag inte är gravid. När livet runt omkring passar bättre också.
Så med detta vill jag bara uppmuntra er att prova saker ni känner är läskiga och som ni inte vill.

Inga kommentarer: