söndag 27 juni 2010

Är det inte det här vi längtar efter?

Idag har jag legat på stranden med föräldrarna. Det var så otroligt skönt att ligga i solen och läsa, äta frukt, prata och nästan somna med jämna mellanrum. I helgen när vi firade midsommar kunde vi sitta ute och äta länge in på kvällen och jag badade till och med i havet. Till och med utan bastubad som de flesta andra behövde. HA! Då är det kanske inte så konstigt att jag behövde lite mer tid att ta mig ner i vattnet.
Nu när sambon och jag sett klart på fotbollen och han begett sig till jobbet satte jag mig på balkongen och läste. Jag satt där och mös. Jag inser att det är det här jag väntar efter hela vintern. Det är det här som gör att man på något besynnerligt sätt att ta sig igenom vintern med dess oheliga minusgrader.
Jag hoppas att värmen håller i sig nu veckan som kommer då jag har semester och vi återigen ska på husvagnssemester. Vi ska göra som förra året, åka på Peace and Love! Jag längtar otroligt mycket trots att det inte är lika många bra band som förra året. Men att sitta utanför husvagnen i en brassestol och njuta av solen det är som en lite del av himlen och det är ju det vi längtar efter!

Inga kommentarer: