fredag 18 juni 2010

En misslyckad ark

Så här i början av min karriär som adjunkt är vissa dagar sprängfyllda med aktivitet. Som igår och iförrgår. Då var jag på olika utflykter med olika grupper i församlingen. Jättebra sätt att lära känna församlingen på men uttröttande. Idag är det inte så många på jobbet, eller jag ser dem inte just nu i alla fall. Jag vet att flera av dem har varit här. Detta har gett mig tid att göra braiga saker. Jag har lagt in telefonnummer till mina kollegor i min arbetstelefon och letat bra kristet pyssel på nätet. Jag vill gärna ha lite reserv-grejor till lägret i fall jag får slut på saker att säga. Eller om de tröttnar på min röst, det låter otroligt i mina öron men det kan tydligen bli så. Jag har hittat en ark som man kan göra av papper. Jag gav mig i ett högmodigt pysselförsök och började pyssla. Jag tyckte att jag följde instruktionerna ingående. In i minsta detalj som det heter. Men det ser väldigt konstigt ut just nu... Jag tror inte att den ska vara så, faktiskt..... Den ska "popa-upp" men det gör den inte. Var limmade jag fel? Jag tror i och för sig att konfirmander är mer pysselkapabla än vad jag är men det blir svårt att förklara hur man gör om jag inte kan själv. Nu letar jag efter lite annat pyssel istället.... Kanske en färgläggningsbild av korsfästelsen???

Inga kommentarer: