onsdag 2 december 2009

Lalallalalala jag hör inte!

Just nu vill jag inte lyssna på min kropp. Den säger NEJ igen och igen och igen. Den vill inte mer just nu. Men jag måste mer. Jag måste packa kartonger, fundera över skolan och julen och jobbet. Jag kan inte lägga ner just nu, ledsen kroppen. Den attackerar mig med illamående och huvudvärk för att få mig att sakta ner men jag hinner inte.
Idag var jag i alla fall så pass duktig att jag skolkade från skolan och gick till läkaren eftersom jag kräks när jag ätit. Hon gav mig nya piller och en vit sörja som jag ska dricka tre gånger om dagen. Den smakar tandkräm, blä.
När jag kom hem satt jag och skrev lite på skoluppgifter tills sambon vaknade. Då blev det genomgång av källaren och packning. Som tur är har han en lugnande inverkan på mig så jag har lyckats ta det lite lugnt idag med. Jag har legat i hans knä i soffan och surfat på varsin dator och skämtat och pratat som vanligt. Nu ska jag äta popcorn och titta på en serie för att sen sova. Jag kan ju i alla fall försöka vara lite snäll mot kroppen även om jag inte har tid att lyssna helt....



Men snart är själva flytten över. Fast då ska ju allt upp igen......

Inga kommentarer: