tisdag 22 december 2009

Två tjejer på loft

Så beskrevs syster K och jag när vi åt på vägen ner till Ullared igår, det stod till och med på vårt kvitto! Ha! Ullared var bra, faktiskt inte särskilt mycket folk och jag shoppade på mig lite bra saker. Jag köpte maskindiskmedel, en duk, lite prylar till nyår och en hel del små prylar till hemmet. Jag hittade även en klänning till nyår, en ny grå kofta (kan man tydligen aldrig få för många av) och lite träningskläder. Sen köpte jag givetvis tre ton strumpor! Jag har nämligen alltid hål på mina strumpor eftersom jag spretar med mina stortår. Jag kan bara inte hålla ner dem. Det gör faktiskt ont. Sambon brukar försöka hålla ner dem men det går bara inte! Så det går mycket strumpor för mig. Jag känner mig nöjd med mina inköp. Mest nöjd är jag självklart med att ha umgåtts med syster och hunnit prata massa massa. Igår kväll drack vi vin och jag tittade på när hon slog in julklappar. Vi skrattade och skämtade. Sen slocknade vi som om någon slagit något hårt i huvudet på oss!
Vägen hem idag bestod av att försöka köra ifrån snön och det gick riktigt riktigt bra!
Så nu sitter jag här och väntar på att min övertrötte sambo ska vakna så att jag får visa mina fynd innan han åker iväg och jobbar. I morgon ska han inte ut och köra och då ska vi mysa, dricka glögg och fira in julen. Det blir bra det eftersom jag inte riktigt förstått att det verkligen är jul om två dagar!

Inga kommentarer: