tisdag 15 december 2009

De små sakerna

Si så här i all stress och mindre panik över kartonger, klasskamrater, uppgifter och julklappar finns det saker som gör mig på osedvanligt gott humör. Trots att man kanske inte tror det blev jag faktiskt glad när examensbeviset kom, det är i alla fall här om än fel.
Jag är också fantastiskt tacksam över min fine sambo som kommer på med små eller stora sätt för att få mig på bättre humör. Heja honom!
Jag är glad över att vi har en julgran på tomten (eller gården kanske är ett mer passande ord). Den är fin och yvig och har lampor i sig. Varje morgon när jag vaknar så där okristligt tidigt tittar jag på den och mår bra.
Jag är otroligt glad över att soffan kommer imorgon och inte nästa vecka som de först sa. Detta innebär att jag på torsdag som är min första dag på jullovet tänker ligga i soffan och titta på alla de tusentals (nja kanske inte) kanaler som vi har ett tag framöver. Yaya!
Så ikväll sitter jag här för sista kvällen på min låtsas soffa och ska slå in julklappar och påminna mig om alla de saker jag har att vara tacksam och glad över!

Inga kommentarer: