lördag 5 december 2009

2003

2003 flyttade jag in i mitt lilla krypin så i sann försäkringsbolagsanda tänkte jag redogöra för vad mer som hände då. Det var i alla fall ett vanligt år som började på en onsdag.
Den 24 maj flyttade jag hit och på Trackslistan låg Melody Club med "Cover girl" etta. Winnerbäck låg på elfte plats med "Åt samma håll" och min favorit den sommaren (döm mig inte det var längesen) Sarek med "Genom eld och vatten" låg på 15 plats.
2003 var också året då biskop Caroline blev dömd till böter för att hon agerade själavårdande och rättrådigt. Heja Caroline!
Bo Lundgren försvann också från vår politiska agenda och jag trodde faktiskt att han hade försvunnit helt, men icke! Sambon och jag blev grymt förvånade när vi såg honom på nyheterna häromkvällen. Numera är han chef för Riksgäldskontoret.

2003 var tyvärr också året då vi fick se den hårda verkligheten av hur vi behandlar våra psykiskt sjuka här i landet. 19 maj anfaller en man flera personer i Åkeshov med ett järnrör och 31 maj kör en man ner flera personer på Västerlånggatan i Gamla stan. Jag undrar vad vi egentligen gjorde med den kunskapen.... Ytterligare ett vansinnesdåd fick vi bli vittnen till 10 september då Anna Lindh högs ner på NK, hon avled dagen efter.

Vilka vann då Nobelpriset?
J.M Coetzee vann i litteratur vilket betyder att det är ganska längesen jag fick hans bok som fortfarande står oläst (eller ja nu ligger den i en kasse) i bokhyllan.
Fredspriset vann Shirin Ebadi och inte för att vara sån men jag tycker nog att hon förtjänade det bättre än Obama....

Men till det allra viktigaste, vem vann då Melodifestivalen??? Jo Fame med "Give me your love" och den kommer här!


Inga kommentarer: