lördag 12 december 2009

Ska det verkligen vara så svårt?

Jag var duktig och tog alla mina poäng och skrev min förbannade portfolio till min examen i somras. Jag gjorde allting rätt. Universitetet har dock inte gjort mycket rätt. De vägrade rapportera in mina betyg och slarvade bort diverse papper från min andra högskola om vilka kurser jag har gått. När väl alla papper kommit till rätta tyckte personen som är sekreterare på skolan att det var svårt att rapportera in min betyg så hon gjorde helt sonika inte det. Smart. Efter ganska många arga mail från min sida blev det dock till sist löst och jag fick en avi om ett rekommenderat brev från universitetet till mig. Jag hämtade ut mitt examensbevis och började läsa i det. Döm om min förvåning när jag inser att de skrivit in kurser jag överhuvudtaget inte läst och missat kurser jag de facto har läst! På måndag ska jag ta med mig kursintyget till skolan jag går på nu som bevis att jag får fortsätta i vår och jag antar att det är läge för mig att återigen maila alla instanser och undersöka vem det är som har gjort fel. Men jag undrar verkligen, ska det vara så svårt?

Inga kommentarer: