onsdag 8 juli 2009

Polisen

All kredd till polisen de gör ett grymt bra jobb och jag har all respekt och beundran för dem som gör saker som vi andra hoppas på att aldrig behöva göra. Jag har bara en sak att klaga på, öppettiderna!
Jag har med anledning av att mitt årskort i kollektivtrafiken försvann förra veckan behövt gå till en polisstation. Jag vet inte hur kortet försvann, det låg i väskan när jag steg på tunnelbanan och inte när jag steg av. Sambon kollade upp tider för mig på polisstationer och jag insåg att de har vanliga kontorstider flera av dem, 8-16. Jag gick till det kontor som ligger på Centralen och tänkte att där skulle de kunna hjälpa mig. Döm om min förvåning när jag kom dit fem över tolv och insåg att de hade lunchstängt. Lunchstängt på Centralen! Hmm, jag vet inte jag. Jag knallade då iväg till Polishuset som tydligen alltid har öppet. Det ligger dessutom egentligen närmare hemmet än det andra men jag resonerade som så att på vägen är alltid bra. I polishuset fick jag god hjälp och nu är en förlustanmälan gjord så jag kanske kan få ett nytt kort någon gång. Men jag vet inte riktigt hur jag ska tolka de snåla öppettiderna, lever vi i ett väldigt tryggt land eller behöver polisen mer pengar för att hålla öppet?

Inga kommentarer: