söndag 19 juli 2009

Planera planera planera

Jag gillar att planera. Just nu planerar jag för fullt vår flytt framåt vintern samt prästvigningsfesten nästa vår. Jag har nog möblerat och möblerat om vår nya lägenhet flera gånger redan i huvudet och fler lär det ju bli! Alla tillval är ju gjorda med tapetval och allt vad det innebär men sen är det ju hur möblerna ska stå och hur de ska få plats och vad vi ska ha på väggarna ovanpå tapeterna. Häromdagen var jag och en av mina fina vänner från södern på en utställning här i stan. Där hittade jag en perfekt affisch att rama in och sätta upp så då fick jag den i födelsedagspresent! Yeay! Jag har också spanat på ramar och olika antingen tyger eller tapeter att sätta upp som alternativ till tavlor. Sambons Winnerbäck tavla (inramad affisch) får tyvärr inte plats här hemma på väggarna just nu men han ska definitivt upp sen när vi flyttar. Jag ska också försöka hitta några snygga, helst svarta tror jag, väggdekorationer som jag ska klistra på några av skåpen som alla dvd-filmer och liknanade ska bo i såsmåningom. Då blir det nog lite personligt. Jag har helt plötsligt förvandlats till en inredningsnörd som läser tidningar om det och kollar hemsidor. Men det är faktiskt riktigt roligt.




Jag och vännen C har dessutom på jobbet börjat planera för hur vi ska göra när zombiesarna anfaller. Vi har en plan......

Inga kommentarer: