tisdag 28 juli 2009

Hur visste de det?

Jag fick en kommentar här på bloggen idag som fascinerar mig. Jag har ju i och för sig lagt ut mitt liv här på bloggen till allmän beskådan men jag har väl liksom tänkt mig att ni som läser detta mer eller mindre känner mig.... Men hur i hela fridens namn visste Svenska kyrkans valkansli om att jag skriver här????? Jag förstår ju vad de sökt på men jag har inte anmält mig till några bloggportaler eller liknande. Skumt. Det är verkligen "Storebror ser dig. Hmm...
Här nedan är själva kommentaren.




Vi har sett att du skriver om samhälls- och livsåskådningsfrågor.
Den 20 september är det kyrkoval i Svenska kyrkan.
5, 6 miljoner medlemmar är röstberättigade.
Får vi förse dig med aktuell information om kyrkovalet och om Svenska kyrkan?
Hör då av dig till kyrkoval@svenskakyrkan.se. Skriv Bloggare i ämnesfältet. Hälsningar från Svenska kyrkans valkansli i Uppsala.

2 kommentarer:

Cliff Hanger sa...

Nja, det kanske är mer "Google ser dig" än "Storebror ser dig"... Eller vad tror du?

Anonym sa...

Det är ganska lätt att hitta bloggare som skriver om ett visst ämne.
Vi har sökt bloggare som kan vara intresserade av att få veta lite extra om kyrkovalet, www.svenskakyrkan.se/kyrkoval.
Det är ju på olika bloggar som många viktiga samtal förs. Och då är det bra att kunna få bidra med fakta.
Hälsningar Svenska kyrkans valkansli