söndag 12 juli 2009

En släng av hypokondri

Jag konstaterade häromdagen att jag har varit ovanligt trött det senaste året (japp, året). I går lyckades jag exempelvis sova nästan fyra timmar på eftermiddagen för att sen sova ungefär tolv timmar i natt. Men jag är fortfarande trött..... Jag har också ont i kroppen och får en massa underliga blåmärken. Antagligen har det hela bara med mina allergier och mina andra mediciner att göra men jag drabbas ganska lätt av en släng av hypokondri!
Jag gjorde det enda "rätta" och googlade mina symptom. Jag kan om jag googlar på alla tre komma fram till att jag kan ha kommit i klimakteriet, vilket jag håller för ganska otroligt. Jag kan också ha fått leukemi (hmm) eller fått en utmattnings depression (what's new?). Söker jag bara på trötthet kommer allergierna upp, depressionen igen och en massa annat ofarligt så det är ju uppmuntrande. Men frågan är mest vad jag ska göra med min släng av hypokondri. Ska jag knalla iväg till läkaren och få den där lätt nedlåtande blicken eller ska jag bara fortsätta vara trött? Jag var ju där och för snart ett år sedan och fick höra att det inte var något fel men hallå! Jag tänker inte vara så här trött. Något måste göras! Jag ska bara ta en tupplur först.....

Inga kommentarer: