måndag 27 juli 2009

Lite inskränkt?

Jag kanske är lite inskränkt, jag vet inte. Igår när jag var på gudstjänst var det en liten grabb som sprang omkring och kikade på folk och åt chokladkaka, inget fel med det. Mitt problem uppstod snarast när mamman plockade upp den lille grabben i famnen och började amma i kyrkbänken! Jag har två problem med det här. 1) Jag anser personligen, och det är bara min åsikt ingen annan behöver hålla med, att när ungarna kan springa runt och äta chokladkaka skulle man ha slutat amma för längesen! Jag tycker verkligen inte att man ska kunna artikulera att man vill amma. 2) Kunde hon inte gått ut i vapenhuset? (den delen i kyrkan mellan ytterdörren och dörren in i själva kyrkrummet). Jag är inte helt vrång eftersom jag anser att hade den lille varit typ två månader och helt hysterisk hade jag förstått om hon hade ammat. Men inte nu.... Hmm... Är jag helt vrång? Är jag helt inskränkt? Hjälp!


PS. Vad tycker ni om min nya design på bloggen?

1 kommentar:

Val 2009-20-09 sa...

Vi har sett att du skriver om samhälls- och livsåskådningsfrågor.
Den 20 september är det kyrkoval i Svenska kyrkan.
5, 6 miljoner medlemmar är röstberättigade.
Får vi förse dig med aktuell information om kyrkovalet och om Svenska kyrkan?
Hör då av dig till kyrkoval@svenskakyrkan.se. Skriv Bloggare i ämnesfältet. Hälsningar från Svenska kyrkans valkansli i Uppsala.