torsdag 4 juni 2009

Rena rama X2000

Jag har inte bara lagt på ett kol, jag känner mig som rena rama X2000. Jag har suttit här hemma de senaste dagarna och blängt på pojkvännen tills han känt sig tvungen att fly fältet och så har jag skrivit. Och skrivit och skrivit. Nu är tentan typ klar och mailad till mamma. Hon ska skriva ut den så jag kan få läsa den på papper imorgon. Jag har lite problem med att läsa igenom saker ordentligt på skärmen. Efter jag blev klar med tentan jag la mig inte ner och bara degade vilket hade varit extremt skönt utan jag tog tag i texten jag behövde läsa en gång till för min uppsats. Sen satte jag mig och skrev ner det jag behövde från texten i uppsatsen och började väva in tankegångarna i uppstatsen. Det blev väl kanske 2,5 sidor eller något åt det hållet. Imorgon ska jag fortsätta väva.
Trots att jag varit så fruktansvärt effektiv har jag hunnit umgås lite med Lillebror också och äta middag med honom. Vi pratade om allt möjligt som vanligt och ondgjorde oss över gemene man som uppenbarligen inte kan köra bil. Folk är idioter på vägarna!
Imorgon ska jag ta itu med genomläsning och hoppas på att min handledare gör det samma. Jag satte lite press på honom i mailet jag skickade genom att skriva att jag gärna vill ha svar i början av nästa vecka samt att jag kommer till staden i söder här om ett tag och skulle kunna ha ett sista möte inför opponeringen då. Hoppas att han tog piken och att HAN lägger på ett kol nu. Faktiskt!

Inga kommentarer: