tisdag 9 juni 2009

Löjligt!

Idag kom företagets tidning för oss anställda i brevlådan. Den är mer ett reklamblad än något informativt men ändå. Förra numret var ju yours truly på framsidan. När jag lite förstrött började bläddra i den upptäckte jag en artikel om den nya uniformen. De har tagit fram nya delar till den för att piffa upp oss. Bland annat en byxkjol som jag faktiskt har beställt, även om de inte var säkra på att den skulle komma innan sommaren... De har också tagit fram en ny jacka och en ny t-shirt. Problemet är bara att vi får inte hur många uniformsplagg som helst utan måste jobba ihop poäng för att kunna ta ut fler plagg. Jag har som sagt beställt kjolen och kommer därför inte kunna beställa några fler kläder det här året. Ja, ja. Men det som verkligen störde mig med hela artikeln var bilderna. Det var två av kollegorna på något garage som hade ställt upp. På den ena bilden var de klädda i den mer avspända uniformen och på den andra bilden i den mer uppklädda. På den bilden hade tjejen högklackade stillet skor! För det kan man ju köra buss i!!!!! Hur tänkte de där? Jag ringde pojkvännen i frustration och han trodde att det kanske snart skulle komma både skor med företagets logga på och stringtrosor. Allt enligt uniformsreglementet. Bah!
Så nu sitter jag här och funderar på om jag ska leta reda på mina högsta klackar till dagens arbetspass, det verkar ju vara så de har tänkt det.....

1 kommentar:

Cliff Hanger sa...

http://tankaromstortochsmatt.blogspot.com/2008/09/bussfrare-i-hgklackat.html