tisdag 2 juni 2009

En passionerad historia

Jag har som en del av er kanske kommer ihåg en passionerad affär med Stephenie Meyers Twilight- serie och ikväll har jag äntligen sett filmen. Inte för att den var som boken, men det är de ju aldrig men den var hysteriskt bra i alla fall! Jag är återigen fast och har återigen fallit hårt och djupt. Jag känner mig alldeles kär. Det gör jag ju i och för sig annars också men att vara kär i en bok och handlingen i en bok blir något helt annat. Jag är liksom kär i alla karaktärerna. Bella, Edward och alla de andra. Mys.
Att titta på filmen var en väldigt trevlig belöning för mig själv efter en dag med tenta. Det är ju egentligen inte så att jag sitter hela dagen och skriver. Jag har skrivit en fråga på tentan per dag hittills och det är det tempot jag räknar med att hålla. Resten av tiden på dagen som inte går åt att effektivt skriva går ju faktiskt åt att fundera ut vad jag faktiskt ska skriva! Imorgon ska jag klura ut varför folk behöver social status och prestige. Sen ska jag skriva ner det också....

Inga kommentarer: