torsdag 8 januari 2009

Tantig???

Idag när jag var och handlade tog jag en liten lapp som skulle ge mig rabatt på brödet. Fem hela kronor!!!! Jag var väldigt nöjd med mig själv och mitt klipp tills jag började fundera. Är det inte så tanter uppför sig? Jag kom ju i ett tidigare inlägg fram till att jag inte är vuxen men jag kanske är tant? Jag har redan lite problem med tantigheten. Jag kan inte ha vissa kläder, typ dräkter eller blusar och liknande eftersom jag då ser ut som en pryd medelålders snipp lärarinna (ett problem jag delar med H), något jag verkligen inte är! Bekvämlighet har länge gått före coolhet när det gäller skor och jackor och jag har absolut inga problem att ha mössa och sulor för att inte frysa. Jag fick en pyjamas i flanell av T i julklapp vilket verkligen fyllt mig med glädje. Jag har ben som blir som stockar om de tvingas bära finskor eller om det råkar vara lite varmt ute. Flera gånger har jag konstaterat att det faktiskt vore skönt med fotvård för att ta hand om inte mina helt fina fötter, de gör ju trots allt lite ont..... Har jag alltså blivit tant?
Jag måste ändå försöka försvara mig. Jag har ju trots allt stora fina örhängen som är allt annat bekväma eftersom de fastnar i det mesta. Jag har också en förkärlek för färgglada ögonskuggor och glitter i en massa olika former. Jag kanske kan hålla bort tantigheten lite längre men jag känner att den kryper sig på allt eftersom. Kom bara ihåg mitt inlägg om broddar i höstas. HUVA!

Inga kommentarer: