tisdag 6 januari 2009

Ett givande och ett tagande

Jag gillar att sova över hos folk. Jag gjorde inte det när jag var yngre och tyckte väl egentligen att det var mest jobbigt att ha folk som sov över hos mig. Det var liksom inte lika kul dagen efter (hmmm den känslan återkom faktiskt ibland under min singelperiod). Den här veckan ska jag först ha en kompis sovandes hemma hos mig för att hon ska hinna till sin föreläsning dagen efter och sen ska jag sova över hos en kompis för att kunna ta mig till prästvigningen på söndag. Jag ser det hela som ett givande och tagande. Även om det inte är samma person som sover här hos mig som jag sover hos så blir det nästan lite new age flummigt kosmiskt givande och tagande. Man kan inte bara kräva in saker om man inte är redo att göra samma sak för någon annan. Det gäller ju i och för sig ganska många saker men jag påminner bara mig själv lite extra idag.

Inga kommentarer: