torsdag 29 januari 2009

Fröken tvärtom

Igår var jag ledig från bussandet och gick i skolan, det var skönt. När jag kom hem insåg jag att jag kanske är lite tvärtom. Jag tyckte att den stora fördelen med ledigkväll var att jag kunde vara hemma. Att jag kunde sitta i soffan och göra ingenting. Titta på skräptv och äta popcorn. Det var skönt. Sen kom nästa insikt när jag vid elvatiden tyckte att det var grymt skönt att kunna gå och lägga mig. I vanliga fall brukar jag sitta i min buss och vänta på att "Vaken" i P3 ska börja. I morse gick jag upp och nu har jag lyssnat på morgonprogrammet på radio en bra stund och är lite fascinerad. Det är inte vanligt att jag är uppe så här dags.... Nu ska jag snart gå och yoga lite innan jobbet. Jag räknade lite på det igår och insåg att jag kommer att ha kört buss 120 timmar ungefär den här månaden, jobbat i kyrkan 15 timmar samt skrivit en VG hemtenta och börjat ny kurs. Kanske inte är så konstigt att jag är lite trött......

2 kommentarer:

Anton sa...

men jävligt bra jobbat!
You go girl!

Lunkentuss sa...

Tack! Det värmer!