måndag 19 januari 2009

Felknullad från början...

Det sa i alla fall ett av mina ex att jag är. Att det blev något fel redan där eftersom det är så mycket fel på mig. Jag kan ibland vara benägen att hålla med. Jag menar, hur funktionsduglig är jag egentligen???? Jag har astma, migrän, stressmage, whiplash och så vidare. Är det inte det ena så är det det andra. Så har det i alla fall varit i helgen. Det kalla vädret och att stå ute och nattvandra gjorde att min astma tyckte att det var dags att spöka lite. En massa puffar och en hel del hostande har det blivit. I natt satt jag och sov en stund för att inte väcka pojkvännen av allt hostande. Sen har vi migränen. Den visade sitt mycket elaka huvud igår och det ordentligt. Jag vaknade när det var nästan dags att gå upp av en ohyglig smärta. "Hmm, det här hade jag inte tänkt mig" tänkte jag någonstans innanför smärthjälmen. Efter ett försök att resa mig och hämta mina tabletter insåg jag att det inte var aktuellt. Jag skakade alltså liv i pojkvännen som låg och sov så sött bredvid mig. Det tog en liten liten stund innan han förstod vad jag ville eftersom jag inte riktigt kan prata när det gör så där ont. Jag mer gnydde, pekade och gurglade men han kom ganska kvickt på vad problemet var. Han hämtade tablett, kall handduk och hällde i mig lite vatten. Sen somnade jag om. Fyra timmar senare vaknade jag återigen till liv. Dags för ny tablett och så skickade jag iväg pojkvännen till apoteket med en fullmakt att hämta ut lite mer heavy duty stuff. Ungefär fyra timmar efter det vaknade jag igen och gick faktiskt upp. Det hela hade dock satt sina spår eftersom jag frågade pojkvännen exakt samma fråga med fem minuters mellanrum och inte hade det minsta lilla minne av att jag hade frågat. Hmm..... Efter hela fem timmars vaken tillvaro slocknade jag igen och sov tolv timmar till. Nu har jag bara den där mysiga känslan av att någon stått och slagit på mitt huvud med ett baseballträ men det går nog över såsmåningom det med.

1 kommentar:

Cliff Hanger sa...

Usch vad jobbigt! Hoppas att det släpper snart!