tisdag 30 augusti 2011

Ny start

Jaha, så var det dags att lämna föräldraledighetens trygga bubbla och börja jobba igen. När jag gick hem kändes denna dag oerhört avlägsen. Jag trodde jag skulle längta. Det gör jag inte. Jag önskar jag var hemma med min lille kille. Han kommer ha det hur bra som helst med sin pappa. De kommer få det superkul. Jag tror det är bra för dem. Men det är inte bra för mig.
Jag har gått från att vara en karriärstjej med stort intresse för att vara ute och dansa till att trivas som bäst hemma. Jag gillar att låta dagarna gå i sitt eget tempo och styras av den lille killens behov.
I natt flyttade han in i sitt rum och har sovit bättre där än hos oss. Vi har nog stört honom. Men jag saknade honom hela natten, hade svårt att sova. Nu när jag gick till jobbet hade han inte ens vaknat. Jag hade ju tänkt amma innan jag gick.
Det kommer bli en lång dag det här....
Published with Blogger-droid v1.7.4

Inga kommentarer: