tisdag 23 augusti 2011

Just nu

Funderar jag kring nattvarden. Är det mer fromt att ta den om man inte celebrerat själv?
Hur gör man om man celebrerar mässa två gånger på en söndag och bara vill ta emot en gång per dag? Vilken gång avstår man?

Undrar jag varför Ärtan inte går med på det demokratiskt tagna beslutet att morgonen inte börjar förrän tidigast halv sex.

Längtar jag efter ett jobb. Ett riktigt där jag får stanna.

Lever vi i frustreringens tecken. Sonen kommer bakåt och runt men han vill framåt.

Vill jag ha tillbaka vår bil som varit på verkstan alldeles för länge.

Tittar jag på andra boenden och undrar om vi har råd.

Bävar jag lite för att börja jobba efter mammaledigheten om en vecka.

Njuter jag av de sista dagarna hemma den här omgången.
Published with Blogger-droid v1.7.4

2 kommentarer:

Mia sa...

Ja, tänk så mycket man kan fundera på. Jag började också fundera av dina funderingar :)

Vad är skälet att bara ta nattvarden en gång?

Lunkentuss sa...

En del anser att man bara ska ta nattvarden en gång per 24 timmar. Det har något med nattvardssynen att göra. Osedvanligt ofta är det samma personer som inte tar den om jag som kvinna är celebrant. Vet faktiskt inte helt riktigt vilka bibliska skäl de har....