torsdag 25 november 2010

Insnöad

Det tog mig en kvart att få ut bilen från parkeringen idag. Den var insnöad bakom en vall. Ingen spade hade jag heller. Jag trampade ner snön runt omkring den. Med mycket envishet och en hel del ilska tog jag mig till slut ut. Det var tur att det inte kom någon buss åt något håll samtidigt som jag höll på för då hade bilen och jag dött. Sen gled jag i snigelfart hela vägen till jobbet och sladdade in på parkeringen. Enda anledningen till att jag kör bil en dag som denna är att jag så gärna vill kunna ta mig hem ikväll när vi ska vara kvar och pyssla på jobbet. Jag orkar inte stå och gissa om det kommer en buss eller inte.
Men jag fascineras över hur dåligt alla kör helt plöstligt för att det kommer snö. Det är inte jättehalt i stan och kör man som vanligt men iakttar försiktighet går det utmärkt. Men det verkar många ha glömt. De sniglar sig fram i minihastigheter inne i tunnlarna och på de väl uppkörda banorna. Det blir ju faktiskt farligare när de gör så än när de kör normalt. Jag försöker ta till mig det jag lärt mig på yogan genom åren att använda den tiden till att djupandas och passa på att ha en stund för mig själv. Det är så svårt att djupandas och slappna av bara när man vill skälla ut sina med eller kanske mottrafikanter.
Jag har sagt det förr och jag säger det igen, jag är en ganska aggresiv förare som skäller och hytter åt folk. Det kanske är min ventil i och för sig. Vem vet vad jag skulle ta mig till om jag inte hade det alternativet?
Slå någon på riktigt kanske....

Inga kommentarer: