onsdag 8 september 2010

Valnoja

Jag har bestämt mig för hur jag ska rösta. Det var lätt men samtidigt inte. Hittills har det inte varit ett enda val där jag har varit så pass ointresserad. Jag avskyr att partierna har gått ihop som de har nu. Det känns inte rätt och riktigt i min värld. Jag blir orolig för hur demokratin påverkas. Om nu KD inte kommer med för att de är för små, kommer de fortfarande att kunna utöva påtryckningar mot sina kamrater i Alliansen? Eller om säg MP blir så pass stora att de går att räkna med, kommer de att köras över av Alliansen? Det sägs att det inte kan bli så men jag är extremt skeptisk. Jag tycker dessutom att årets valkampanj har varit smutsigare och tråkigare än på länge. Var är de riktiga frågorna????
Varför diskuterar de bara Ohlys bröstpumpar och Mauds kläder? Jag vill höra vad de tänker göra åt de högerextrema vindar som viner över landet. Jag vill veta vad de ska göra åt miljön. Tydligen är jag fel ute....
Jag vet som sagt hur jag kommer att rösta men det är mer eller mindre på hävd och gammal vana....

Inga kommentarer: