söndag 12 september 2010

Motbevisad

Idag blev jag motbevisad på jobbet. Det var trevligt, sånt gillar jag. På mitt tjänstgörningsschema stod att jag skulle ha qigong med en av mina kollegor. Jag funderade lite över varför jag skulle vara där. Tydligen var det för att kyrkoherden haft problem med en del av mina kollegor gällande det här. De tycker inte att det är en bra idé men hon vill visa att vi står bakom allt sådant. Så jag åkte dit och qigongade.
Det var oerhört skönt och vettigt. Efter att ha pratat med min kollega förstår jag varför vi gör det i kyrkan också. För mig har det att göra med kropp, själ och ande. Samt att ta tid för själen och kroppen. Så nu är jag motbevisad och ska göra mitt bästa för att motbevisa mina motsträviga kollegor. Vi får se hur det går. Det verkar som om hon är den motsträvigaste av alla. När det gäller det mesta. Men mer om det en annan gång....

Inga kommentarer: