måndag 11 april 2011

Rekommenderar

Jag har de senaste dagarna gjort två nya fantastiska upptäckter. En ätbar och en drickbar upptäckt.
Jag börjar med den drickbara. Efter en rekommendation i en tidning provade jag i helgen en ny alkoholfri öl. Den är lite mörkare än vad de flesta andra jag har provat är vilket jag uppskattar. Jag gillar ju mörk öl. Nanny state heter denna fantastiska öl. Det bästa är ju egentligen att man kan köpa den på typ ICA eller COOP. Man behöver inte bry sig om Systemets tider! Som ammande mamma får man ju i och för sig dricka öl och vin men det känns ändå väldigt bra att kunna njuta av öl och samtidigt veta att bebis inte kommer att påverkas och att jag kan köra bilen hem om det behövs. HURRA!


Jag har också hittat en ny laktosfriglass. Den kommer från SIAglass och är oerhört god och krämig. Den smakar som "vanlig" glass. Vi äter oftast sorbet och det är ju gott men ibland vill man ha vanlig glass med lite krämighet. Vi njöt av denna glass igår i smaken Smultron jordgubb. Det finns även glass i smakerna vanilj, citron och krossad choklad. Alla ni som likt oss vill njuta av god glass utan att få ont i magen, prova denna!!!
Några rekommendationer. Hoppas ni tycker lika mycket om dem som jag gjort.

Inga kommentarer: