tisdag 19 april 2011

Knas? Knas!!

Det är nu ungefär sex och en halv vecka sedan jag födde barn. Jag har gått ner stora delar av den vikt jag la på mig under graviditeten. Jag stör mig dock på de kilon som sitter kvar. Under tiden jag var gravid åt jag en hel del choklad, framförallt på slutet. Det har gjort mig sockerberoende igen. Lätt hänt. Jag har tidigare varit beroende av socker och det kräver lite arbete för att bli av med det. Jag måste sluta helt med socker i några veckor innan jag ens kan fundera över att äta lite godis igen. Under de veckorna är jag inte den roligaste att umgås med kanske...
Detta är min plan för veckorna efter påsk!
Jag vill inte känna mig som slav under sockret längre. Jag vill känna mig snygg i sommar också. Förra sommaren mådde jag ju bara illa och jag blev större och större ju längre sommaren gick.
Knasigt? Antagligen men samtidigt nyttigt.
Ska bara äta lite mer socker över påsk....

Inga kommentarer: