torsdag 17 februari 2011

Alternativt universum

För lite över tre år sedan gick jag och såg en dålig film. Det gjorde att jag träffade maken. Men det var flera saker så klart som spelade in den kvällen. Andra planer som sprack och inte blev av. Tur var väl det!
Men ibland funderar jag på livets små krökar och omvägar. Det finns så många tänk om. Jag är överlycklig att livet tog den vägen det gjorde den kvällen. Just nu lever jag min dröm.
Men sliding doors har ändå sattt sin prägel på mig. Vad händer i de alternativa världarna? Finns de? Hur mår jag där?
Maken och jag pratade om det häromdagen. Frågan om vi hade träffats i alla fall. Jag vill tro det. Jag tror att Gud ville att vi skulle träffas och hade sett till att det hände. Jag tror att det finns en större plan ändå.
Published with Blogger-droid v1.6.5

Inga kommentarer: