tisdag 18 januari 2011

Pysslighet

Jag brukar inte känna mig särskilt pysslig. Jag fick nog en överdos inför bröllopet när det skulle pysslas inbjudningar, program, bordsplaceringar och en massa annat. Jag tyckte det var kul i ungefär en kvart, sedan tröttnade jag. Däremot imponeras jag av mina kamrater som pysslar. Som Mia, hon gör en massa fina saker som jag önskar att jag kunde göra. Framförallt är jag imponerad bortom mig själv av hennes små virkade djur och den virkade krubba hon gjorde i somras.
Förra våren hade jag som ambition att piffa våra balkonger, det gick så där. Eller jag köpte en massa fina blommor, blomlådor och möbler men sen tog det liksom stopp. Att ta hand om allt det där ligger inte riktigt för mig eller för maken.
Jag fick till och med fröpåsar skickade till mig av en fantastisk vän för att pigga upp mig. De kom aldrig ner i jorden... Jag har insett att jag inte riktigt har det i mig att skapa en prunkande balkong men i vår SKA de ner i jorden.
Nu ska bara exempelvis min mor förstå var mina ambitioner ligger. Hon sa något om att sy mina egna gardiner häromdagen... När ska hon lära sig? Jag har ju lärt mig!

Inga kommentarer: