lördag 29 januari 2011

Jag blir lite äcklad

Innan jul samlade Musikhjälpen in tolv miljoner för att motarbeta barnslaveri. En fantastisk summa enligt mig. De gjorde ett svinbra jobb och trots att jag bara bidrog med ett litet önskemål känner jag mig delaktig. Jag gillar Musikhjälpen. Hela konceptet.
Idag när jag sitter och bläddrar i gårdagens DN bostad hittar jag en lägenhetsannons som fångar mitt intresse. En 4,5 på Kungsholmen. Utgångspriset är tolv miljoner... Samma summa som fantastiska Musikhjälpen samlade in på en vecka. Det äcklar mig lite. Hur har man råd att köpa den lägenheten? Hur lever man? Och kanske framförallt, känner de sig delaktiga under insamlingen till Musikhjälpen? Ser man behovet? Jag hoppas verkligen det men min cyniska sida är skeptisk.
Published with Blogger-droid v1.6.5

Inga kommentarer: