måndag 24 januari 2011

Maktstrukturer

Jag har för första gången i mitt liv har jag nästan låtit mig knäckas av maktstrukturer som riktats mot mig. En av kollegorna använder sig av osynliggörande. Jag har börjat ifrågasätta min egen kompetens och min egen kunskap. Det är inte riktigt något jag brukar göra. Jag vet ju att jag är bra på det jag gör och att jag är uppskattad men det är nästan som att jag skulle vilja lämna vissa delar av yrket därhän. Tyvärr är det ju dessutom mina favoritdelar, de jag innan visste att jag verkligen är bra på. Barn och ungdom. Det är ju det jag vill arbeta med i framtiden och nu har han fått mig att tro att jag nog egentligen inte är så bra på det.
Och jag har på något sätt låtit honom göra det. Hade jag satt ner foten på en gång hade jag kanske inte tagit så illa vid mig. Nu har jag reflekterat och tjurat lite tillsammans med maken och H vilket hjälpt. Båda två har förklarat för mig att jag faktiskt kan. Att jag inte ska låta honom vinna. Jag förtjänar bättre, både från honom och från mig själv.
Nu när jag insett vad han gör tror jag att jag kan möta det lättare.
Let the battle begin!!!

Inga kommentarer: