onsdag 19 januari 2011

Hur funkar det?

Jag har haft ganska många olika jobb genom åren. Jag har varit cafebiträde, servitrislight, garderobiär och det mesta annat man kan göra inom restaurang utan att behöva kunna något. Riktig servitris, sommelier och dylikt lämnar jag åt dem som faktiskt kan. Jag jobbade ett tag på Skansen (ganska länge faktiskt) och Stadsteatern mest för att jag varit så nyfiken på hur det funkar bakom kulisserna.
Jag har även jobbat på ett varuhus för att förstå det. Jag är bra på att sälja kan jag meddela! Det senaste jag gjorde i min nyfikenhet var att bli busschaufför. Nu vet jag hur det är att köra tungt, något jag drömt om sedan jag var liten. Jag vet också varför kisspauserna är viktiga!
Det jag funderar på hur det funkar just nu är tunnelbanechaufförer. Jag misstänker att det är ungefär samma visa som att köra buss men jag skulle gärna vilja veta. Tror ni man kan få praoa som vuxen???
Published with Blogger-droid v1.6.5

Inga kommentarer: