lördag 16 oktober 2010

Liten flirtskola

Jag är en jäkel på att flirta! Jag är usel på att dejta, det har jag aldrig riktigt lyckats med. Kan någon förklara för mig varför man dejtar? Jag förstår inte....
I mitt flirtande tror jag att min nyfikenhet spelar in. Jag tittar och tittar på folk, det gör att man ibland tittar lite för länge och det är ju ofta första steget. Att sen börja prata tycker jag inte heller är särskilt svårt, det går alltid att hitta något att säga. Jag retas gärna med folk. På en lagom nivå så klart! Sen är det bara att skratta och ha roligt. Är personen inte rolig är det ju bara att byta mål....
Något jag verkligen uppskattar är sms-flirtande. Man kan uttrycka så mycket roligt och insunant via sms. Något som spelar på sex men inte uttalar det rakt ut, det blir lite för löjligt kan jag tycka. I alla fall i början. Sen är det kul att skriva om vad man skulle kunna tänka sig att göra om personen befann sig just där man själv är. Kan få så roliga konsekvenser om man skickar det på lite "fel" tillfälle dessutom. Om man vet att personen sitter på tråkigt möte eller egentligen borde koncentrera sig på något annat....
Jag älskar att flirta och tyvärr gör jag det av bara farten fast jag inte menar det trots att jag har min älskade sambo. Det är tur att han vet att det bara är honom jag vill ha! Flirtandet med andra (om det inte gäller att faktiskt få hjälp på valfri teknikaffär!) är en svunnen tid. Så lite nostalgisk blir jag nog. Därför är det bra att kunna "lära ut" det till andra!

1 kommentar:

Emelie sa...

Mohahaha jag är en usel elev, och inget vin blir det ens ikväll så jag vågar släppa till lite ;)
Du kanske skulle skriva det där om tomaten också... :P (och nej, jag har fortfarande inte provat)
Puss och kram!