onsdag 19 november 2008

Steg

Jag har fått för mig att jag ska använda en stegräknare för att få lite koll på om jag rör på mig tillräckligt i vardagen förutom träningen. Det problem jag nu har upptäckt att den inte mäter alla mina steg, framförallt om jag har kjol på mig. Men trots detta tycker jag nog att resultatet är okej. Man kan alltid röra sig mer.... Detta är ett så kallat I-landsproblem.
Jag har fått hem den senaste "Röda korset"tidningen och där står det om något som jag verkligen inte tycker är ett I-landsproblem, eller kanske är det det???? För att bli av med malaria är det väldigt väldigt enkelt att ge folk impregnerade myggnät så sjunker döden i malaria radikalt. Det känns som ett väldigt enkelt sätt att bli av med en så hemsk sjukdom så jag tycker att det vore ganska enkelt för oss att göra något åt saken. Det finns ganska många enkla små saker man kan göra för att göra världen bättre, ett litet steg i taget. Ett sätt att göra det här som T och jag har pratat om är att köpa lite mer medvetna julklappar. Typ smycken mot trafficking eller saker från UNICEF. Jag har därmed ett tips att ge er alla. Gå in på www.godhandling.se och se om ni inte där kan hitta både en bra organisation att skänka till och en websida som passar att köpa julklappar ifrån. (Jag kan rekomendera bluebox).
Ett litet steg i taget som sagt....

Inga kommentarer: