onsdag 5 november 2008

Deg

Idag har det degats här hemma, jag har bakat. (Hmmm undrar om jag umgåtts för mycket med pojkvännen och Cliff...) Nu känns det bra att kunna titta på de små förpackningarna med delade limpor färdiga att lägga in i frysen, undrar bara om det finns någon plats???
Bakandet var en del i att ignorera att det inte gått så bra att plugga idag som var önskvärt. Gamla skolan har kommit fram till vem det är som ska handleda min uppsats nu och det vore kanske bra om det skickades iväg något till honom snart. Om det bara fanns lite mer att skicka....
Ytterligare ett led i mitt ignorerande var att jag gick och tränade. Det blev två jätteroliga pass eftersom jag inte hann med yogan som jag hade tänkt. Först dansade jag och sen slogs jag, bra blandning men nu känns benen som stockar. Åt en dagobertsmörgås när jag kom hem eftersom stockigheten även drabbat orken att laga mat. Det enda som återstår av kvällen nu är att glida ner i soffan med datorn på magen och titta på senaste avsnittet av min nya favvoserie "True blood". Jag har blivit helt beroende och sett ungefär tre timmar per kväll men nu är det bara ett avsnitt kvar att se eftersom jag är ikapp sändningarna i USA. Som tur är har jag två avsnitt av "Heroes" att titta på om jag skulle känna mer seriesug. Eller så skulle jag kunna vara en smart tjej och krypa till sängs hyfsat tidigt för att komma upp och plugga det jag borde pluggat idag imorgon i stället.....
Men nu, nu ska jag i alla fall dega!!! (det avgör saken! jag är alldeles för influerad av pojkvännen och Cliff, attans!)

2 kommentarer:

Cliff Hanger sa...

Inte har vi umgåtts så mycket! Men det är kul att jag ändå lyckats bidraga till att dra ner dig i Arne Hegerfors ordvitsar-träsk.

Dega var ju en riktigt bra sunonym för att baka. Den får fyra arnar av fem möjliga. :-)

Cliff Hanger sa...

Och det ska stå synonym - inte sunonym...