onsdag 8 oktober 2008

Vardagsbekymmer

Det finns vissa små saker i min vardag som verkligen stör mig. Ett av de stora "problemen" just nu är att det är lite knas med varmvattnet här hemma för tillfället. Man måste sätta igång vattnet en bra stund innan man vill hoppa in i duschen för att sprutta i gång värmen. Det var systers kompis som bor i samma hus som tipsade om detta. Pojkvännen och jag har duschat toksnabbt ett tag nu i stället. Jag gillar verkligen varmvatten när jag ska tvätta håret! Ett annat litet miniproblem är om affären inte har just den laktosfria mjölk som jag gillar. Laktosfrimjölk är överhuvudtaget en anledning till vardagsbekymmer med jämna mellanrum. Som när jag inte kan fika på de ställen jag vill för att de inte har mjölk jag kan dricka utan att få ont i magen. Att jag inte alla gånger passerar ett bra alternativ för att fixa mitt kaffe på väg till jobbet kan också störa mig. Jag vill gärna att min termos ska vara välfylld och rädda mig när det känns helt omöjligt att fortsätta. Termosen i sig orsakar också lite problem då den ibland får för sig att läcka... Det är INTE kul att få kaffe i hela ryggsäcken. Saker och ting blir så äckliga när de får kaffe över sig. Att det av någon underlig anledning luktar lite skumt i toppen av termosen är inte heller helt bra. Det hela började när jag på vännernas inrådan skruvade isär toppen för att skölja ur den ordentligt och nu.. ptja den luktar lite skumt. Som sagt, väldigt vardagliga små "icke"bekymmer som jag funderar över under mina dagar.

Inga kommentarer: