måndag 5 september 2011

Ett halvår

För ett halvår sedan låg jag helt slut men lycklig på SÖS. Vår fina fina Ärta hade bara några timmar tidigare kommit till världen. Jag minns knappt den kvällen, men jag minns känslan. Hur jag lyssnade efter vårt lilla livs ljud på natten. Hur det skar i hjärtat när jag inte kunde gå upp och ta honom. Jag minns också smärtan, även om jag mer upplevde den dagen efter. Den natten fick jag morfin och hade löjliga mängder endorfiner i kroppen.
Så mycket har förändrats på ett halvår. Mitt liv styrs inte längre av mig, mina önskemål är inte det viktigaste. Det finns något som är större än mig, större än maken, större än vår kärlek. Ärtan är det största beviset på vår kärlek och hans kärlek till oss är även det en reflexion av hur mycket vi älskar.
Det är fantastiskt att han redan är ett halvår. Att han är så stor. Att han kan så mycket, vill så mycket och är så mycket. Vår stora kärlek!!!
Published with Blogger-droid v1.7.4

Inga kommentarer: