tisdag 3 maj 2011

Bin ladens död

Jag måste ju följa alla andras föredömme och blogga om gårdagens händelse. Bin laden är död. Jag känner mig inte tryggare. I och för sig var jag inte otrygg innan...
Tydligen begravdes han till havs. En text med religiös innerbörd lästes av någon som faktiskt kan arabiska. Enligt DN ses inte havsbegravningar med blida ögon inom islam. De är inte bra för själens efterlevnad. Nu har väl de flesta svårt att se att Bin Ladens själ kommer hamna på något bra ställe men ändå. Jag ogillar skarpt när man ignorerar folks religion eller övertygelser när de dött. Inför döden tycker jag ändå att man ska respekteras. Att skända en död är lågt. Det är ett sätt att skända en hel övertygelse.
När jag har begravningar måste jag nästan alltid säga att deras anhöriga blir respektabelt omhändertagna.
Nå, mannen är död och hans kropp sänkt till havs... Och jag vet inte vad jag ska tycka om det egentligen.
Published with Blogger-droid v1.6.5

Inga kommentarer: