tisdag 12 januari 2010

Tillbaka till vardagen

Så efter en välbehövlig ledighet är det alltså dags att återgå till vardagen. Det var skönt med en kall minisemester till Berlin (läs gärna fästmannens inlägg och foton från det hela här) och ganska många dagar då jag inte gjorde många knop här hemma. Trots allt så är hemmet nästan helt klart, vi har bara fyra kartonger kvar, och jag trivs väldigt bra här hemma. Jag myser i vår jättesoffa och är nästan överdrivet kär i vår diskmaskin. Hur kunde vi klara oss tidigare utan diskmaskin??? Det är Guds gåva till alla par. Den går ju dessutom att ställa in i förväg så att den sätter igång lite senare på dagen. Det gör ju att jag kan sätta igång den så att den är klar lagom tills att sambon, jag menar fästmannen(!), vaknar och kan plocka ur den. Ha!
Det tråkiga med vardagen är dock att jag måste gå upp vad som känns mitt i natten och att fästmannen och jag inte ses så mycket. När jag tog mig hemåt idag hoppades jag att vi skulle hinna ses för annars så skulle det gå 48 timmar mellan gångerna vi ses. Det är ju kanske inte så konstigt om man inte bor ihop, men vi gör ju trots allt det!!!
Trots att det känns lite skumt att åka till skolan i tid och otid igen men det är i alla fall bara 5 månader (fem!!!!) kvar tills prästvigningen. Hepp heppp hepp. Jag hoppas verkligen att dessa månader går fort!

Inga kommentarer: