måndag 22 december 2008

Jul jul strålande jul???

Idag har jag gjort något jag en gång lovade mig själv att inte göra, jag shoppade mina julklappar med alla andra i sista minuten. Så kan det gå när man bara jobbar och egentligen inte har några pengar. Jag hade i alla fall en lista! Ett av de större problemen är att jag häromdagen fick en dålig latte på McDonalds som gav mig magsjuka (tips från coachen, drick inte latte som smakar disktrasa...) och magsjukan gav mig feber. Så japp, jag har alltså rusat runt på stan med feber.... Höjdpunkten på dagen var i alla fall att jag träffade vännen från Södern. Hon flyttade från stan för sex år sedan hävdar hon och jag har lovat sedan dess att jag ska komma och hälsa på, vilket jag inte har gjort. Så nu har jag i alla fall fått fika med henne och hennes pojkvän och hon fått träffa pojkvännen. Dagens lågpunkt inföll lite senare då jag med alla mina kassar stressade längs gatan till kvällens sista affär och en otäck brunn hoppade upp och överraskade mig. Med händerna fulla och huvudet fullt av feber fanns det ingen räddning. Jag föll som en fura rakt fram! Paketen flög åt alla håll och knäna slog hårt mot marken. Nu har jag alltså ett stort argt blåmärke som blöder lite på ena knät och ett väldigt argt sår i handen. Den andra sidan klarade sig bättre.... Jag tycker alltså väldigt synd om mig själv och vill bara krypa upp i soffan, äta popcorn och göra ingenting mer ikväll. Ska bara slå in alla paket först........

Inga kommentarer: