lördag 26 juli 2008

Släppa kontrollen

Den förestående flytten ger mig frossa. Jag hatar att packa men den biten är ju redan avklarad så nu är det själv flyttandet som snart kommer att gå av stapeln. Det mest intressanta i det hela är att det känns som de runt omkring mig har egna planer för min flytt. Bland annat så bestämde styvpappan att jag skulle flytta på lördag när flytten de facto sker på fredag. Han hade också bestämt att jag inte skulle flytta ifrån pojkvännen direkt utan bo kvar här ett tag. Det håller nog i och för sig pojkvännen om att det vore en bra idé men jag längtar hem!

Jag har känt mig hemlös och rotlös nu rätt länge. Det senaste halvåret framförallt men jag tror nog ända sedan jag flyttade till småstaden. Nu är det äntligen dags för mig att få komma tillbaka till min hamn av trygghet, min lägenhet. Jag verkligen älskar min lägenhet dessutom och är beredd att jobba häcken av mig för att kunna bo där. Den är min och bara min och har hela tiden varit min trygghet när livet runt omkring svajar. Det är nog en anledning till att jag blir så irriterad när de nära och kära inte förstår hur viktig den här flytten faktiskt är för mig. Sen när jag är tillbaka blir det i alla fall åter inflyttningsfest!

Nu har jag bokat en bil till på fredag i alla fall och det känns bra. Nu ska vi se bara om jag kan få nycklarna till förrådet där mina saker bott det senaste halvåret också på fredag.....

Inga kommentarer: