torsdag 24 juli 2008

Irritation

Jaha och vart har jag lämnat min blå favorittröja??!?!?!? Den försvann igår på jobbet eller kanske när jag promenerade mellan lunchhandlandet och församlingshemmet. Är otroligt irriterad. Dessutom hade jag huvudvärk i natt och mina hörlurar till mp3spelaren har slutat fungera ordentligt. Ingen bra dag helt enkelt.

Den stackars pojkvännen som vaknade samtidigt som jag i morse trots kvällsarbete försökte sitt yttersta med att få mig på bättre humör men det gick inte så där jättebra. Trots söta försök fick han en arg och förnärmad blick innan jag gick. Tur att vi är lediga ihop i morgon. Det är bara att göra som han säger, bryta ihop och börja om så det är det som är planen för dagen.

Ska ha middagsbön här om några timmar och ska nog använda bönen jag publicerade igår, den har fastnat och passar verkligen bra i allt annat som har hänt under veckan. Det är väldigt intressant att vara här och få vara med om alla möten med människor. Häromdagen träffade tjejen som är vaktmästare här och jag en väldigt intressant man. Han stod och slog på soptunnan i entrén och sen vände han sig om mot oss och frågar med arg röst "Är det den här som ni kallar för orgelpipa?!??!?!?" (Församlingen gör om sin orgel till digital, vilket tydligen är väldigt ovanligt). Vi tittade på varandra tjejen och jag varpå hon svarade "Nej det där är en soptunna..." "Jaha" sa mannen, "Så det här är alltså inte orgelpipan utan en soptunna?!?!??!" "Jaaaaa...." kom det från oss. "Orgelpipan är innanför dörren i kyrkan till höger" Mannen gick in och började sedemera banka och slå lite lätt på orgelpipan i stället. Efter en stund kom han ut från kyrkan, tittade på oss tackade och gick ut.

Det är kul att jobba i församling!

Inga kommentarer: