måndag 28 juli 2008

Oförutsedda händelser

Mitt liv har i stort påverkats av oförutsedda händelser. Händelser som har påverkat mitt liv så att det aldrig har sett likadant ut igen. Jag antar att allas våra liv består av sådana händelser. Vissa är bra, som beslutet att gå på bio av en slump i januari i år då jag träffade pojkvännen. Andra är mindre bra och gör kanske mer ont att påminnas om som den där oktober dagen för åtta år sedan då pappa dog....Vi vet aldrig vad som kommer att hända och vi kan inte heller påverka det.

Läste på en av de bloggar jag följer om en sådan händelse. En god vän till hon som har bloggen som har blivit våldtagen och sen nekas psykisk vård. När jag läser sånt sätts hela min värld på kant och jag kan nästan funder över varför man kämpar. Fast samtidigt vet jag varför för några måste ju göra det. Vi måste vara medmänskliga, fortsätta vara en del av en större gemenskap.

Vill ni själva läsa bloggen och vad som har hänt så gå in på http://tankestormar.blogspot.com/

Inga kommentarer: