fredag 25 mars 2011

Vårgarderoben

På radio idag pratade de om hur man ska uppdatera sin vårgarderob, det nya heta. Jag har faktiskt uppdaterat min garderob de senaste dagarna. Igår köpte jag tre amningstoppar för att slippa visa magen när jag ammar och idag köpte jag två kjolar. Samma modell men en svart och en röd. Underbara Clara tipsade om den modellen häromdagen. Perfekt begravningskjol! Blir snyggt när jag inte vill eller kan ha kaftanen.
Imorgon kommer mamma över och hjälper mig med resten av garderoben. I höstas öste jag upp nästan alla kläder på vinden när gravidmagen blev för stor och nu har de kläderna kommit ner igen. Problemet är bara att jag inte gick igenom kläderna innan jag la upp dem. Idag har jag tvättat det mesta och inser att mycket kommer jag nog inte bära igen av olika skäl.
I blandningen ligger de grå byxorna jag köpte när jag var fjorton som alltid suttit som ett andra skin och som jag då och då kommer i igen. Där ligger också jeansen i storlek 29, jag är inte så smal längre. Tröjan som slutar i midjan från Irland ligger också där. Den som är snygg men aldrig värmt särskilt bra.
Alla dessa plagg kommer nog rensas ut i morgon. Tillsammans med en hel massa annat. Allt för att få plats med mina nya fynd!
Published with Blogger-droid v1.6.5

Inga kommentarer: