onsdag 2 mars 2011

Husjakt

Vi tittar inte på hus, det skulle kännas lite hysteriskt, vi flyttade ju ganska nyss. Men nu när jag är hemma en del tittar jag på roliga program om husjakter. De utspelar sig i och för sig i England men det gör det hela ännu roligare. Deras hus är verkligen helt annorlunda än de vi har här hemma. Jag skulle aldrig köpa de flesta av dessa hus! Dessutom verkar de ha ett helt annat perspektiv på budgivning än vad vi har här. De bjuder alltid under det pris som säljaren vill ha. Underligt.

Igår aktualiserades detta eftersom vi hade mäklaren här för att omvärdera vår lägenhet. Vi funderar på att ta ut ett lite större lån för att kunna köpa en lite större, lite modernare bil. Vi får se vad hon har att säga och hoppas på det bästa.
Hon hade med sig en liten mapp med två av hennes objekt hon har till salu, sneaky bastard. Ha! Jag fastnade verkligen för det ena objektet. Det var ett superfint radhus här i närheten. Modernt och fräscht för inte särskilt mycket pengar heller. Jag satt här och suktade lite efter det igår med makens vakande ögon på mig.
I natt kom jag på det, H och J letar ju efter större. Hittills har det tittat på andra sidan av stan och det känns långt från oss. Så idag när jag träffade H försökte jag sälja på henne huset. Hon såg definitivt lite små intresserad ut... Vem vet, jag kanske har fått dem att flytta till vår sida av stan. Då får jag i alla fall hänga i detta fina radhus. Sen kanske det dyker upp ett åt oss också om några år... Hoppas...

Inga kommentarer: